11/2022- aktualnie
Generalny Wykonawca: BUDIMEX SA
W październiku 2022 r. na Pomorzu rozpoczęła się budowa drogi ekspresowej S6 między Chwaszczynem a Żukowem, czyli fragmentu Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT). Nowa trasa, omijająca aglomerację trójmiejską od południa i zachodu, połączy S7 Południową Obwodnicę Gdańska, autostradę A1 i S6 Trasę Kaszubską. Inwestycja umożliwi sprawny, bezpieczny i komfortowy przejazd od A1 oraz S7 na zachód i północ województwa pomorskiego.
OMT przywróci możliwość prowadzenia dalekobieżnego tranzytu trasą S6 wzdłuż wybrzeża Bałtyku, w kierunku Lęborka, Słupska, Koszalina i Szczecina. Zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20. Odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna oraz odciąży istniejącą obwodnicę Trójmiasta, na której natężenie ruchu już od dawna przekracza jej wydolność.
W ramach budowy tego fragmentu Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) o długości trasy zasadniczej około 16,263 km powstanie:
– dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu w każdym kierunku
– rezerwa pod trzeci pas
– węzeł drogowy „Miszewo”
– część węzła drogowego „Chwaszczyno”
– obwód utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi
– 25 obiektów inżynieryjnych, w tym: estakada nad linią kolejową nr 201;
– estakada nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
– drogi lokalne i dojazdowe obsługujące tereny przyległe do obwodnicy
Generalnym wykonawcą jest firma Budimex. Pierwsze nasze maszyny rozpoczęły prace 18 października 2022r. Jesteśmy jednym z dwóch wykonawców robót ziemnych na tej budowie. Nasz odcinek rozpoczyna się od węzła Chwaszczyno i kończy się na węźle Miszewo i obejmuje następujące prace :
-zdjęcie warstwy humusu -250 000m3
–wykonanie wykopów- 940 000 m3
-wymiana gruntów nienośnych- 67 000m3
-wykonanie nasypów- 598 000 m3
-wykonanie nasypu przeciążeniowego lub platformy roboczej- 38 300 m3
-ulepszanie warstw nasypów spoiwem hydraulicznym – 1 000 000m2
-stabilizacja podstaw nasypów spoiwem hydraulicznym – 55 000m2
-makroniwelacje – 287 000m3
-usypanie wałów – 120 000m3
04/2022- 11/2022
Generalny Wykonawca: Depenbrock Polska
03/2022- aktualnie
Generalny Wykonawca: Torpol S.A.
W Marcu 2022 r. rozpoczęto intensywne prace prowadzone przez firmę Richert na najważniejszej inwestycji kolejowej w stolicy Warmii i Mazur – Krainie tysiąca jezior. W najbliższym czasie stacja kolejowa w Olsztynie wraz z całą przyległą infrastrukturą zmieni się nie do poznania. Zapewni tym samym komfort, bezpieczeństwo oraz sprawne połączenie wszystkim podróżnym.
Kontrakt obejmuje modernizację układu Torowo – Peronowego na długości prawie 5 kilometrów .
Roboty ziemne prowadzone na terenie inwestycji:
-rozbiórki podtorza,
-wykopy i nasypy,
-wzmocnienie podłoża: stabilizacja – wymiany gruntów,
-profilowanie podłoża,
-wbudowanie wraz profilowaniem warstwy ochronnej,
01/2022- aktualnie
Generalny Wykonawca: PPMT sp. z o.o.
Głównym celem przewidzianym na odcinku D, jest budowa łącznicy w nowym śladzie , która będzie omijać miasto Kartuzy od wschodu i łączyć północną głowicę stacji Kartuzy z linią kolejową nr 229. Budowa tej łącznicy umożliwi pociągom relacji Kościerzyna – Trójmiasto wjazd i wyjazd ze stacji Kartuzy bez zmiany czoła pociągu.
Nasz zakres robót obejmuje:
wymiany gruntów – około 25 tyś m3
wykopy – około 40 tyś m3
nasypy – około 60 tyś m3
zabezpieczenie skarp stalowymi siatkami i geokratami -około 60tyś m2
wykonywanie platform roboczych pod palowanie – około 40tyś m2
wykonywanie warstw ochronnych – około 40 tyś m2
12/2021- aktualnie
Generalny Wykonawca: P.U.H. Rajbud sp. z o.o.
Przedmiotowe zadanie obejmuje prace torowe na linii kolejowej nr 234 od km 11+030
do km 19+898 (odcinek o łącznej długości 8,868 km) oraz na linii kolejowej nr 229 od km 24+400 do km 31+000 (odcinek o łącznej długości 6,600 km). Łączna długość torów na przedmiotowym zadaniu wynosi 15,448 km
Do wykonania według kontraktu mamy:
-wykopy w ilości-50000m3
-rozkładanie niesortu grubości 20-25cm w ilości około 20000m3
10/2021- 07/2022
Generalny Wykonawca: Menard sp. z o.o.
Na terenie Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego, w pobliżu Portu Gdańsk i terminala kontenerowego DCT prowadziliśmy prace ziemne pod budowę nowoczesnej fabryki modułów bateryjnych szwedzkiej firmy Northvolt.
Zakres prac obejmował przygotowanie platform, wykonanie wzmocnień podłoża: palowania/zagęszczenia dynamiczne/przeciążenia. Następnie na całym terenie ponad 100 000 m2 wykonano nasypy pod przyszłą konstrukcję hali.
Roboty ziemne zrealizowane przez firmę Richert:
– zdjęcie warstwy humusu -23 000m3
– platforma robocza z gruntu niespoistego z terenu budowy – 22 500m3
– platforma robocza z piasku – 55 000m3
– platforma robocza pod roboty palowe z piasku – 13 000m3
– wykonanie wykopów- 1500000 m3
– wymiany gruntów nienośnych- ponad 100 000m3
– wykonanie nasypów- 58 700 m3
– wykonanie nasypu przeciążeniowego – 53 400 m3
Cały zakres prac został ukończony w niespełna 9 miesięcy. Roboty rozpoczęły się z końcem października 2021r. a zakończyły z początkiem lipca 2022r.
11/2021- 11/2022
Generalny Wykonawca: Depenbrock Polska
09/2020- 11/2021
Generalny Wykonawca: Konsorcjum NDI
W ramach zadania wykonaliśmy roboty ziemne na obszarze o powierzchni ponad 17 hektarów pod place manewrowo- składowe na terenie Centrum Logistycznego w Porcie Gdynia.
09/2020-09/2021
Generalny Wykonawca: Depenbrock Polska
To nasza pierwsza lecz nie ostatnia tego typu realizacja- roboty ziemne pod budowę hali wielkopowierzchniowej.
Wykonaliśmy: 120 000 m3 nasypu
225 000 m2 stabilizacji
25 000 m2 nawierzchni z kostki
25 000 m2 zieleni
11/2019- 04/2021
Generalny Wykonawca: N.V. BESIX SA/ NDI SA
Inwestycja, której celem było wytyczenie nowej drogi wodnej która połączy Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.
Naszym głównym zadaniem było wykonanie wykopów wraz z transportem urobku w ilości ponad 1 mln m3.
09/2019-07/2022
Generalny Wykonawca: P.U.T. Intercor sp. z o.o./ Torpol S.A.
Przebudowa linii kolejowych podzielona jest na pięć odcinków: odcinek Odcinek 1.1 – Linia kolejowa nr 226 od km 12.893 do km 15.509 wraz ze stacją Gdańsk Port Północny odcinek Odcinek 1.2 – Linia kolejowa nr 965 od km 0.141 do km 1.875 wraz ze stacją Gdańsk Kanał Kaszubski i torem łącznicowym pomiędzy stacją Gdańsk Kanał Kaszubski a Gdańsk Port Północny. Odcinek 1.3 – Linia kolejowa nr 965 od km 1.875 do km 3.376 2.4 Gdańsk Wiślany km 2.2631 do 3.656. Odcinek 1.4 – Tor nr 54 łączący stację Gdańsk Port Północny z Terminalem Promowym na Nabrzeżu Obrońców Westerplatte oraz Rozbudowa drogi powiatowej nr 2138G ul. Ku Ujściu od km 0+000,00 do km 0+655,58 (km robocza) wraz z budową wiaduktu nad północną głowicą rozjazdową stacji kolejowej Kanał Kaszubski oraz drogami towarzyszącymi tworzącymi węzeł komunikacyjny.
Jako główny podwykonawca robót ziemnych naszym zadaniem było wykonanie:
– rozbiórek starych budynków infrastruktury kolejowej, ogrodzeń oraz ulic
– platform roboczych pod palownice
– wzmocnień podłoża gruntowego poprzez wymianę gruntu
– nasypów oraz wykopów
Wykonane ilości:
Wykopy – ok. 165000m3
Nasypy – ok. 500000m3
09/2019-07/2022
Generalny Wykonawca: P.U.T. Intercor sp. z o.o./ Torpol S.A.
Przebudowa linii kolejowych podzielona jest na cztery odcinki: odcinek 2.1 – linia kolejowa nr 227 od km 0.654 do km 3.495 oraz tor linii 249 od km 0.586 do km 3.534 w zakresie układu torowego z podtorzem i odwodnieniem powierzchniowym oraz odcinek 2.2 Stacja Gdańsk Zaspa Towarowa (tory linii nr 227 od km 3.495 do km 5.001, tory linii nr 249 od km 3.534 do km 5.001 oraz tory linii nr 722 od km 0.000 do km 0.192) w zakresie układu torowego z podtorzem i odwodnieniem powierzchniowym. Odcinek 2.3 – linia kolejowa nr 722 od km 0.192 do km 1.826 oraz odcinek 2.4 Gdańsk Wiślany km 2.2631 do 3.656.
Jako główny podwykonawca robót ziemnych naszym zadaniem było wykonanie:
– rozbiórki tłucznia kolejowego ze starych torów
– rozbiórki fundamentów starych słupów trakcyjnych
– platform roboczych pod palownice
– wzmocnień podłoża gruntowego poprzez wymianę gruntu
– podbudów pod torowiska
– nasypów oraz wykopów
Wykonane ilości:
Wybranie tłucznia – ok. 65000m3
Wykopy – ok. 150000m3
Nasypy – ok. 180000m3
Warstwy konstrukcyjne nawierzchni – ok. 200000 m2
10/2019- aktualnie
Generalny Wykonawca: BUDIMEX SA
Na terenie portu przebudowanych zostanie 115 km torów. Zelektryfikowane będą dojazdy do bram portu. Sprawność obsługi składów zapewni 356 nowych rozjazdów. Nad kursowaniem pociągów w Porcie Gdynia czuwać będzie obsługa nowego lokalnego centrum sterowania. Przebudowa obejmie 13 km dróg. Zmodernizowane zostaną 2 przejazdy kolejowo – drogowe. Komunikację kolejowa ułatwi m.in. budowa 2 wiaduktów kolejowych i przebudowa mostu. Inwestycje znacznie poprawią warunki przewozu towarów koleją. Pojadą pociągi dłuższe – 740 m i cięższe 22,5 tony na oś.
Poprawa przepustowości stacji skróci czas obsługi ładunków. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i przewożonych towarów.
10/2019- 01/2022
Generalny Wykonawca: BUDIMEX SA
Najważniejsza inwestycja drogowa, wzdłuż wybrzeża Bałtyku. Połączy Aglomeracje Trójmiejską ze Szczecinem, zapewniając komfort, bezpieczeństwo oraz sprawne połączenie, na które czekaliśmy wszyscy od wielu lat.
Kontrakt obejmował zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk na odcinku od węzła Luzino (bez węzła) do węzła Szemud (z węzłem) tj. od km 0+000,00 do km 10+299,05. Powyższy odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa pomorskiego, w powiecie wejherowskim na terenie gmin Luzino oraz Szemud i stanowi fragment tzw. Trasy Kaszubskiej.
Inwestycja polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej, wraz z trasami dojazdowymi, lokalnymi oraz służącymi do zjazdu na tereny przyległe, których łączna długość wyniosła 9,8 km. W ramach kontraktu powstał węzeł Szemud, który zaplanowano na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką DW-224. Ponadto wykonano też 13 obiektów inżynierskich, w tym 2 mosty, 9 wiaduktów, 1 estakada i przejścia dla małych zwierząt. Zadanie niosło za sobą wiele wyzwań, jedno z nich to pagórkowaty teren morenowych wzgórz kaszubskich oraz podmokły grunt, który wymagał wymian, wzmocnień podłoża przy jednoczesnych pracach hydrotechnicznych.
Najciekawszym i największym na całym 40-kilometrowym odcinku trasy kaszubskiej jest obiekt mostowy estakady o wysokości 30 metrów i długości 200 metrów wykonany w technologii nawisowej. Obiekt powstał nad doliną w okolicach miejscowości Milwino i będzie przeprowadzał ruch nad drogą dojazdową oraz przejściem dla dużych zwierząt
Generalnym wykonawcą była firma Budimex. Pierwsze maszyny rozpoczęły prace w listopadzie 2019r. Na całym odcinku jako jedyni, prowadziliśmy wszystkie roboty ziemne:
-zdjęcie warstwy humusu -190000m3
–wykonanie wykopów- 1500000 m3
-wykop gruntów nienośnych- 240000m3
-wykonanie nasypów- 650000 m3
-wykonanie nasypu przeciążeniowego lub platformy roboczej- 36000 m3
-ulepszanie warstw nasypów spoiwem hydraulicznym – 640 000m2
-stabilizacja podstaw nasypów spoiwem hydraulicznym – 190 000m2
– ulepszanie podłoża spoistego na górze robót ziemnych wraz z profilowaniem -215 000m2
-makroniwelacje – 770 000m3
-usypanie wałów – 36 000m3
03/2019- 11/2020
Generalny Wykonawca: POLIMEX BUDOWNICTWO Sp. z o.o. Sp.K.
Naszym zadaniem było wykonanie platform roboczych, podbudowy nad głowicami kolumn oraz konstrukcji pod zbiorniki na ropę naftową. Wszystkie 3 zbiorniki mają średnicę wewnętrzną 70 m i pojemność nominalną 100 000 m 3 każdy. Prace związane z wykonaniem fundamentów trwały od marca do czerwca 2019 roku. Zwieńczeniem naszych prac było wykonanie 10 cm warstwy mma, jako warstwy wyrównawczej pod dno zbiornika. Łącznie wykonaliśmy ok 18 000 m 3 fundamentu z pospółki, 3500 m 3 podbudowy z kruszywa oraz 11 500 m 2 asfaltu.
09/2018- 01/2021
Generalny Wykonawca: NDI Sp. z o.o.
Jako główny podwykonawca robót ziemnych i konstrukcyjnych naszym zadaniem było wykonanie
przebudowy, modernizacji i budowy ulic i torów kolejowych na terenie Portu Północnego w Gdańsku. Przebudowie uległy ulice Portowa, Budowniczych Portu Północnego i Kapitana Witolda Poinca oraz tory kolejowe nr 712 i 901. Wybudowano nową ulicę Nową Portową na odcinku od skrzyżowania z ul. Kontenerową do ulicy Portowej oraz tory kolejowe nr 702, 704, 706, 148, 150 i 800. Ulica Kontenerowa ulegnie rozbudowie do przekroju 2×2. Łączna długość wykonanych dróg wyniosła ok 4700 m.
W ramach zadania wykonywaliśmy prace obejmujące:
– wykopy z wywozem urobku
– nasypy z dostawą materiału
– transport kruszyw drogowych i kolejowych
– dostawę humusu wraz z wbudowaniem
– prace rozbiórkowe
– wykonanie warstw konstrukcyjnych
– wzmocnienie podłoża gruntowego poprzez wymianę gruntu
06/2018- 12/2019
Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku Nowe Marzy – Bydgoszcz – granica
województwa kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego z podziałem na 4 części: Część 2 –
Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła Tryszczyn (bez węzła) do węzła
Białe Błota (bez węzła) o długości około 13,5 km
Generalny Wykonawca: Polaqua Sp. z o.o.
Budowa S5 to jedna z większych realizacji wykonywanych poza obszarem naszego województwa. Droga ekspresowa S5 połączy autostradę A1 w Nowych Marzach z autostradą A2 w okolicach Poznania. Obecnie powstaje siedem z dziewięciu odcinków o łącznej długości niemal 130 kilometrów. Wszystkie w kujawsko-pomorskim. Pozostałe dwa łączące z Poznaniem, w województwie wielkopolskim, powstały kilka lat wcześniej. W budowie jest również część trasy z Poznania do Wrocławia.
Roboty ziemne przez nas wykonywane:
– budowa układu drogowego drogi ekspresowejnr 5
-budowa węzła Bydgoszcz Zachód
-przebudowa dróg poprzecznych
– budowa dróg dojazdowych
– odhumusowania
– wykopy (ok. 500 000 m3)
– nasypy (ok. 500 000 m3)
– wzmocnienie podłoża poprzez wymianę gruntów (ok. 150 000 m3)
– wzmocnienie podłoża poprzez stabilizację chemiczną
05/2018- 12/2019
Generalny wykonawca: Konsorcjum NDI/Balzola
Kontrakt obejmuje:
– budowę dwutorowej linii tramwajowej z infrastrukturą i przystankami od skrzyżowania ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską do skrzyżowania z ciągiem ul. Nowa Jabłoniowa
– Nowa Warszawska z uwzględnieniem połączenia jej z planowaną linią tramwajową w ciągu ul. Nowej Politechnicznej oraz drogą rowerową w ul. Bulońskiej – 2,7 km,
– budowę węzła integracyjnego tramwajowo-autobusowego przy ul. Nowej Jabłoniowej z uwzględnieniem perspektywicznej rozbudowy sieci tramwajowej w kierunku Al. Havla oraz tak zwanej Nowej Świętokrzyskiej wraz z parkingiem o (>0,5 ha), budynkiem obsługi i stacją prostownikową,
– budowę ul. Nowej Bulońskiej Północnej w klasie ulicy zbiorczej o przekroju jednej jezdni dwupasowej dwukierunkowej o szer. 7,0 m z jednostronnym chodnikiem i dwukierunkową drogą rowerową,
– budowę i przebudowę infrastruktury teletechnicznej, uzbrojenia, urządzeń ochrony środowiska, małej architektury. W ramach zadania wykonujemy nadal prace obejmujące:
-wymiany gruntu
-prace rozbiórkowe
– wykopy
– nasypy
– wykonanie warstw konstrukcyjnych
Przerzuciliśmy łącznie ponad 1mln m3 mas ziemnych. Prowadziliśmy wykopy o głębokości do 12mb, a nasypy sięgające do 10 mb
11/2015- 10/2018
Generalny Wykonawca: BUDIMEX SA
Głównym celem inwestycji budowy drogi ekspresowej S7 było połączenie obwodnicy Gdańska z obwodnicą Elbląga. Łączna długość odcinka ma 39,5 km, a kwota kontraktu wynosiła niecałe 3 miliardy złotych. Budowa drogi została podzielona na dwa etapy: Koszwały-Nowy Dwór Gdański (20,4km), który wygrała czeska firma Metrostav oraz Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo (19,1km), której generalnym wykonawcą była firma Budimex. Od razu po podpisaniu umowy z firmą Budimex w październiku 2015 roku i przekazaniu odcinka budowy Nowy Dwór Gdański – Jazowa (10km) ruszyły pierwsze prace. Jako główny podwykonawca robót ziemnych naszym zadaniem było wykonanie:
– platform roboczych przy obiektach mostowych,
– platform roboczych dla palownic w ciągu trasy zasadniczej,
– wzmocnienia podłoża gruntowego w postaci wymiany gruntu,
– materacy geosyntetycznych i odciążających,
– przeciążenia nadnasypem ,
– nasypów pod trasę zasadniczą oraz drogi lokalne,
– wykonanie i uformowanie głównego węzła „Żuławy Wschód”,
– rowów drogowych,
– makroniwelacji terenu.
Prace związane z inwestycją trwały 3 lata, a odcinek został oddany 31 października 2018 roku. Przez
ten czas wykonaliśmy ok:
– 2 000 000 m3 nasypów
– 1 300 000 m3 wymiany gruntów
– 1 100 000 m3 nasypów przeciążających
– 400 000 m2 platform roboczych
– 300 000 m3 materacy geosyntetycznych
– 60 000 m3 materacy odciążających z keramzytu
10/2016- 08/2019
Generalny Wykonawca: BUDIMEX SA
(dawniej : Budowa obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi krajowej nr 16: Zadanie nr 2: od km ok. 10+000 do końca opracowania w km ok. 24+701 (za węzłem Olsztyn – Wschód)) wraz z połączeniem z istniejącą DK16 w km projektowanym obwodnicy 26+040. Firma Richert wykonywała odcinek długość 5,6 km, od km ok. 15+000 – 20+600. Przedmiotowe przedsięwzięcie obejmowało wybudowanie odcinka obwodnicy o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W ramach kontraktu powstały:
1. Węzł Olsztyn Jaroty który stanowi połączenie obwodnicy z projektowaną drogą wojewódzką nr 598.
2. Natomiast na początku 2017 roku podpisano aneks do umowy obejmujący także budowę Węzła Pieczewo w ciągu drogi S51, (pełna koniczyna) oraz jego połączenie z istniejącą drogą krajową nr 53. Szczegółowy zakres zadania obejmuje budowę 8 łącznic węzła o łącznej długości 2,5 km, odcinka drogi krajowej 53 o długości około 2,3 km od miejsca styku zadań GDDKiA i Miasta Olsztyna do istniejącej drogi krajowej 53.
W ramach inwestycji zrealizowaliśmy następujące zadania:
*Roboty ziemne:
-zdjęcie warstwy humusu -266000 m3
– wykonanie wykopów- 658000 m3
-wykop gruntów nienośnych- 395000m3
-wykonanie nasypów- 520000 m3
-wykonanie nasypu przeciążeniowego lub platformy roboczej- 27000 m3
-wykonanie warstwy GWW,GWN- 146000 m3
– wykonanie warstw materaca G3/G4 z kruszywa łamanego 0/31,5 oraz 0/63, gr. 25 cm- 171000 m3
*Roboty konstrukcyjne:
-w-wa podbudowy z mieszanki niezwiązanej 0/31,5 – 845800 m2
-w-wa technologiczna z mieszanki niezwiązanej 0/22,4 – 533400 m2
-w-wa odsączająca z mieszanki niezwiązanej 0/22,4 – 834840 m2
07/2015- 11/2016
Generalny Wykonawca: STRABAG Sp. z o.o., STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
Odcinek ten to część inwestycji o łącznej długości ok. 20,1 km, która została podzielona na dwa zadania realizacyjne: C1 Ostróda Południe – Rychnowo (8,8 km) udostępniony do ruchu 11 sierpnia 2017 r. i C2 Rychnowo – Olsztynek Zachód (11,2 km Inwestycja polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska.). Łączna długość realizowanych przez nas odcinków to 9,2 km ciągu głównego, 19,1 km dróg serwisowych, 1,7 km łącznic. Wykonaliśmy 23 zbiorniki, 2 ronda, MOP. Roboty rozpoczęliśmy w lipcu 2015 a zakończyliśmy w listopadzie 2016. W ramach kontraktu wykonaliśmy m.in.:
– odhumusowanie 582298 m3
– wymiana gruntu 56605 m3
– wykopy 978122 m3
– nasypy 761591 m3
Większość kontraktu przepracowaliśmy w trybie dwuzmianowym, co pozwoliło nam wyjątkowo szybko zrealizować zadanie.
02/2015- 12/2016
Generalny wykonawca: Polaqua Sp. z o.o./ praca dla Konsorcjum Dragados-Vias-Electren
Celem inwestycji była odbudowa istniejącej linii kolejowej o długości 13kilometrów zaczynająca się od głowicy wyjazdowej stacji Pruszcz Gdański, przechodząca przez stację Olszynka i kończąca na głowicy wjazdowej stacji Gdańsk Port Północny.
Modernizacja odbywała się przy czynnym ruchu pociągów na jednym z dwóch modernizowanych torów. Celem przebudowy była:
1. wymiana nawierzchni: rozbiórka obu torów z segregacją i odwiezieniem urobku na składowisko, wykonanie szczelnego podłoża w rejonie rzeki Raduni, wykonanie subwarstwy z nowej podsypki oraz ułożeniem torów
2. przebudowa podtorza: usunięcie starej podsypki i gruntów podłoża, przebudową podtorza z użyciem nowych materiałów. Roboty przez nas wykonywane:
– zdjęcie warstw humusu 43 000 3
– wykopy wraz z wywozem 142 840 m3
– wykonanie nowej podbudowy z dostawą kruszywa 506 000 m2
– wykonanie nasypów z dostawą materiału 201 000 m3
– wzmocnienie podłoża stabilizacją chemiczną
– wzmocnienie podłoża w postaci wymiany gruntu
– wykonanie szczelnego podtorza wraz z drenażem w obszarze rzeki Raduni
– humusowanie skarp i powierzchni płaskich
01/2014- 06/2015
Budowa części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych, przebudowie układu drogowego i infrastruktury wokół multimodalnego dworca Łódź Fabryczna- budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego nad i pod ul. Węglową
Generalny Wykonawca: NLF Torpol Astaldi s.c.
Bardzo ważny projekt na mapie naszych realizacji. Była to trzecia pod względem wielkości inwestycja dworcowa w Europie w czasie przebudowy. Największy realizowany przez nas kontrakt poza obszarem Polski Północnej. Podkreślić należy, że wykonywaliśmy wykopy podstropowe sięgające nawet 20m poniżej poziomu terenu. Podczas realizacji kontraktu wywieźliśmy z centrum miasta (z placu budowy) blisko milion metrów sześciennych ziemi. Roboty rozpoczęliśmy w styczniu 2014 a zakończyliśmy w czerwcu 2015 roku W ramach kontraktu wykonaliśmy m.in.:
– wykopy podstropowe 924 395 m3
– wykopy otwarte 46 104 m3
– wykopy wąsko przestrzenne 38 600 m3
05/2013- 04/2015
Generalny Wykonawca: BUDIMEX S.A.
Pomorska Kolej Metropolitalna odbudowywana została w miejscu istniejącej na odcinku Wrzeszcz – Kiełpinek w latach 1914–1945 Kolei Kaszubskiej. Budowana długość linii – 19,5 km (18 km dwutorowej linii w kierunku Gdyni + 1,5 km łącznik w kierunku Kościerzyny)
Pomorska Kolej Metropolitalna została uznana czwartym najważniejszym wydarzeniem 25- lecia na Pomorzu w plebiscycie organizowanym przez Gazetę Wyborczą–Trójmiasto. W 2016 Pomorska Kolej Metropolitalna najważniejszą inwestycją 2015 roku, według słuchaczy Radia Gdańsk
Roboty rozpoczęliśmy w maju 2013 a zakończyliśmy w kwietniu 2015 roku
Zakres prac obejmował mi.in.:
– odhumusowanie 104 665 m3
– wykopy 468 930 m3
– wywóz urobku 426 799 m3
– nasypy 302 148 m3
10/2011- 04/2016
Połączenie Portu Lotniczego Gdańsk z Portem Morskim Gdańsk. Trasa Słowackiego. Zadanie IV- Tunel pod Martwą Wisłą
Generalny Wykonawca: Obrascon Huarte Lain S.A. (OHL)
Celem Projektu było udrożnienie istniejącego układu komunikacyjnego miasta i zapewnienie sprawnego, a zarazem funkcjonalnego dojazdu do Portów (Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy i Portu Morskiego Gdańsk) oraz terenów inwestycyjnych. Naszym głównym zadaniem była budowa Tunelu pod Martwą Wisłą oraz Węzła Marynarki Polskiej. Realizowane roboty:
– wykop szybu końcowego maszyny TBM (po stronie Marynarki Polskiej),
– prace ziemne związane z wykonaniem wanny i tunelu w wykopie otwartym (po stronie Marynarki Polskiej)
– roboty ziemne oraz drogowe związane z wykonaniem Węzła Marynarki Polskiej (w tym ronda o średnicy zewnętrznej wynoszącej 130mb) Roboty rozpoczęliśmy w październiku 2011 a zakończyliśmy w kwietniu 2016 roku.
W ramach kontraktu wykonaliśmy m.in.:
– wykopy szerokoprzestrzenne 511149 m3
– drogi techniczne i platformy robocze 30033 m2
– wymiana gruntu 21906 m3
– wykopy podstropowe 132672 m3
05/2011- 02/2013
Generalny Wykonawca: Obrascon Huarte Lain S.A. (OHL)
Budowa trasy została zaplanowana w związku z przygotowaniem Gdańska do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012 i ujęta w przepisach dotyczących przedsięwzięć niezbędnych do odbycia turnieju . Budowa rozpoczęła się w roku 2011. Droga została oddana do użytku w roku 2013. Docelowa długość trasy wynosi 10 km Realizowany przez nas odcinek biegnie ulicą Słowackiego od skrzyżowania z ul. Potokową w dzielnicy Brętowo do ul. Trawki, a następnie jako Aleja Żołnierzy Wyklętych przez Wrzeszcz do Galerii Bałtyckiej, gdzie przecina główną arterię komunikacyjną Trójmiasta w postaci al. Grunwaldzkiej (droga wojewódzka nr 468). Dalsza część trasy, jako tzw. „Nowa Kościuszki” biegnie wiaduktem nad al. Grunwaldzką oraz wiaduktem wzdłuż ul. Kościuszki nad linią kolejową E-65 Warszawa-Gdynia. Następnie, za wiaduktem kolejowym, trasa odbija od ul. Kościuszki w lewo i po śladzie Ul. Hynka biegnie w rejony Galerii Zaspa, gdzie kończy się na skrzyżowaniu z al. Legionów i al. Rzeczypospolitej. Prace realizowaliśmy w okresie od maja 2011 do lutego 2013 roku W ramach zadania wykonywaliśmy prace obejmujące:
– wykopy z wywozem urobku
– nasypy z dostawą materiału
– dostawę kruszywa
– dostawę humusu wraz z wbudowaniem
– prace rozbiórkowe
– prace brukarskie
– wykonanie warstw konstrukcyjnych
01/2011- aktualnie
– Budowa hali magazynowej w Pruszczu Gdańskim- roboty ziemne wraz z infrastrukturą drogową na zlecenie HERMANN KIRCHNER
– Osiedla Sokółka, Patio Róży, Central Park, Altoria Apartamenty w Gdyni- roboty ziemne pod budynki na zlecenie HOSSA SA
– Osiedle Neptun Park w Gdańsku- roboty ziemne i rozbiórkowe na zlecenie POMERANKA Sp. z o.o.
– Budowa hotelu Ibis w Gdańsku- roboty ziemne dla potrzeb badań archeologicznych na zlecenie RD BUD Sp. z o.o.
– Budowa hali sportowej w Gdańsku- roboty ziemne i nawierzchniowe na zlecenie SPÓJNIA Sp. z o.o.
– Osiedle Aura Island w Gdańsku- roboty ziemne na zlecenie MILL-YON Gdańsk Sp. z o.o.
– Hałda fosfogipsów w Gdańsku Wiślince- roboty ziemne na zlecenie GZNF Sp. z o.o. oraz SAUR NEPTUN Gdańsk
– Osiedle Miłe w Gdańsku- roboty ziemne na zlecenie EKOLAN
– Osiedla Lawendowe Wzgórza i Zielony Widok w Gdańsku- roboty ziemne na zlecenie ROBYG
– Osiedle Alfa Park w Gdańsku- roboty ziemne na zlecenie MEGA S.A.
– Osiedle Miłe w Kowalach- roboty ziemne na zlecenie BAUHAUS Sp. z o.o.
– Kompleksowa realizacja robót ziemnych wraz zdemontażem drogi asfaltowej oraz wykonaniem platformy roboczej inwestycji Brabank przy ul. Starej Stoczni i Wałowej w Gdańsku- roboty ziemne na zlecenie INVEST KOMFORT S.A.
– Budowa zbiornika retencyjnego Strzelniczka II- roboty ziemne na zlecenie H-BUD
– Budowa Węzła Integracyjnego Rębiechowo wraz z trasami dojazdowymi
– roboty ziemne na zlecenie MTM S.A.
– Gdańsk- teren Stoczni Północnej S.A.- rozbiórka elementów układu drogowego na zlecenie NAVIMOR INVEST Sp. z o.o.
– Rozbiórka budynków Herbapol w Gdańsku na ul. Toruńskiej na zlecenie MIL-YON Gdańsk Sp. z o.o.
– Rozbiórka pensjonatu Kaper w Gdyni na zlecenie INVEST KOMFORT S.A.
– Rozbiórka obiektów przylegających do KAPONIER w ramach budowy Centum Hevelianum na zlecenie AKCEPT Gdańsk
– Rozbiórka hali i elementów zagospodarowania terenu po byłym Polifarbie w Gdańsku na zlecenie AKCEPT Gdańsk
– Rozbiórka zespołu bunenków w Sopocie przy ul. Wł. Łokietka na zlecenie POLNORD SOPOT II
– Rozbiórka mostów i wiaduktów w Tczewie i Częstochowie na zlecenie POLWAR S.A.
– Rozbiórka hal w Gdańsku na zlecenie OHL Madrid