09/2020-09/2021
Generalny Wykonawca: Depenbrock Polska
11/2019- 04/2021
Generalny Wykonawca: N.V. BESIX SA/ NDI SA
10/2019- aktualnie
Generalny Wykonawca: BUDIMEX SA
Na terenie portu przebudowanych zostanie 115 km torów. Zelektryfikowane będą dojazdy do bram portu. Sprawność obsługi składów zapewni 356 nowych rozjazdów. Nad kursowaniem pociągów w Porcie Gdynia czuwać będzie obsługa nowego lokalnego centrum sterowania. Przebudowa obejmie 13 km dróg. Zmodernizowane zostaną 2 przejazdy kolejowo – drogowe. Komunikację kolejowa ułatwi m.in. budowa 2 wiaduktów kolejowych i przebudowa mostu. Inwestycje znacznie poprawią warunki przewozu towarów koleją. Pojadą pociągi dłuższe – 740 m i cięższe 22,5 tony na oś.
Poprawa przepustowości stacji skróci czas obsługi ładunków. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i przewożonych towarów.
10/2019- 01/2022
Generalny Wykonawca: BUDIMEX SA
Najważniejsza inwestycja drogowa, wzdłuż wybrzeża Bałtyku. Połączy Aglomeracje Trójmiejską ze Szczecinem, zapewniając komfort, bezpieczeństwo oraz sprawne połączenie, na które czekaliśmy wszyscy od wielu lat.
Kontrakt obejmował zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk na odcinku od węzła Luzino (bez węzła) do węzła Szemud (z węzłem) tj. od km 0+000,00 do km 10+299,05. Powyższy odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa pomorskiego, w powiecie wejherowskim na terenie gmin Luzino oraz Szemud i stanowi fragment tzw. Trasy Kaszubskiej.
Inwestycja polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej, wraz z trasami dojazdowymi, lokalnymi oraz służącymi do zjazdu na tereny przyległe, których łączna długość wyniosła 9,8 km. W ramach kontraktu powstał węzeł Szemud, który zaplanowano na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką DW-224. Ponadto wykonano też 13 obiektów inżynierskich, w tym 2 mosty, 9 wiaduktów, 1 estakada i przejścia dla małych zwierząt. Zadanie niosło za sobą wiele wyzwań, jedno z nich to pagórkowaty teren morenowych wzgórz kaszubskich oraz podmokły grunt, który wymagał wymian, wzmocnień podłoża przy jednoczesnych pracach hydrotechnicznych.
Najciekawszym i największym na całym 40-kilometrowym odcinku trasy kaszubskiej jest obiekt mostowy estakady o wysokości 30 metrów i długości 200 metrów wykonany w technologii nawisowej. Obiekt powstał nad doliną w okolicach miejscowości Milwino i będzie przeprowadzał ruch nad drogą dojazdową oraz przejściem dla dużych zwierząt
Generalnym wykonawcą była firma Budimex. Pierwsze maszyny rozpoczęły prace w listopadzie 2019r. Na całym odcinku jako jedyni, prowadziliśmy wszystkie roboty ziemne:
-zdjęcie warstwy humusu -190000m3
–wykonanie wykopów- 1500000 m3
-wykop gruntów nienośnych- 240000m3
-wykonanie nasypów- 650000 m3
-wykonanie nasypu przeciążeniowego lub platformy roboczej- 36000 m3
-ulepszanie warstw nasypów spoiwem hydraulicznym – 640 000m2
-stabilizacja podstaw nasypów spoiwem hydraulicznym – 190 000m2
– ulepszanie podłoża spoistego na górze robót ziemnych wraz z profilowaniem -215 000m2
-makroniwelacje – 770 000m3
-usypanie wałów – 36 000m3
03/2019- 11/2020
Generalny Wykonawca: POLIMEX BUDOWNICTWO Sp. z o.o. Sp.K.
Naszym zadaniem było wykonanie platform roboczych, podbudowy nad głowicami kolumn oraz konstrukcji pod zbiorniki na ropę naftową. Wszystkie 3 zbiorniki mają średnicę wewnętrzną 70 m i pojemność nominalną 100 000 m 3 każdy. Prace związane z wykonaniem fundamentów trwały od marca do czerwca 2019 roku. Zwieńczeniem naszych prac było wykonanie 10 cm warstwy mma, jako warstwy wyrównawczej pod dno zbiornika. Łącznie wykonaliśmy ok 18 000 m 3 fundamentu z pospółki, 3500 m 3 podbudowy z kruszywa oraz 11 500 m 2 asfaltu.
09/2018- 01/2021
Generalny Wykonawca: NDI Sp. z o.o.
Jako główny podwykonawca robót ziemnych i konstrukcyjnych naszym zadaniem było wykonanie
przebudowy, modernizacji i budowy ulic i torów kolejowych na terenie Portu Północnego w Gdańsku. Przebudowie uległy ulice Portowa, Budowniczych Portu Północnego i Kapitana Witolda Poinca oraz tory kolejowe nr 712 i 901. Wybudowano nową ulicę Nową Portową na odcinku od skrzyżowania z ul. Kontenerową do ulicy Portowej oraz tory kolejowe nr 702, 704, 706, 148, 150 i 800. Ulica Kontenerowa ulegnie rozbudowie do przekroju 2×2. Łączna długość wykonanych dróg wyniosła ok 4700 m.
W ramach zadania wykonywaliśmy prace obejmujące:
– wykopy z wywozem urobku
– nasypy z dostawą materiału
– transport kruszyw drogowych i kolejowych
– dostawę humusu wraz z wbudowaniem
– prace rozbiórkowe
– wykonanie warstw konstrukcyjnych
– wzmocnienie podłoża gruntowego poprzez wymianę gruntu
06/2018- 12/2019
Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku Nowe Marzy – Bydgoszcz – granica
województwa kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego z podziałem na 4 części: Część 2 –
Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła Tryszczyn (bez węzła) do węzła
Białe Błota (bez węzła) o długości około 13,5 km
Generalny Wykonawca: Polaqua Sp. z o.o.
Budowa S5 to jedna z większych realizacji wykonywanych poza obszarem naszego województwa. Droga ekspresowa S5 połączy autostradę A1 w Nowych Marzach z autostradą A2 w okolicach Poznania. Obecnie powstaje siedem z dziewięciu odcinków o łącznej długości niemal 130 kilometrów. Wszystkie w kujawsko-pomorskim. Pozostałe dwa łączące z Poznaniem, w województwie wielkopolskim, powstały kilka lat wcześniej. W budowie jest również część trasy z Poznania do Wrocławia.
Roboty ziemne przez nas wykonywane:
– budowa układu drogowego drogi ekspresowejnr 5
-budowa węzła Bydgoszcz Zachód
-przebudowa dróg poprzecznych
– budowa dróg dojazdowych
– odhumusowania
– wykopy (ok. 500 000 m3)
– nasypy (ok. 500 000 m3)
– wzmocnienie podłoża poprzez wymianę gruntów (ok. 150 000 m3)
– wzmocnienie podłoża poprzez stabilizację chemiczną
05/2018- 12/2019
Generalny wykonawca: Konsorcjum NDI/Balzola
Kontrakt obejmuje:
– budowę dwutorowej linii tramwajowej z infrastrukturą i przystankami od skrzyżowania ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską do skrzyżowania z ciągiem ul. Nowa Jabłoniowa
– Nowa Warszawska z uwzględnieniem połączenia jej z planowaną linią tramwajową w ciągu ul. Nowej Politechnicznej oraz drogą rowerową w ul. Bulońskiej – 2,7 km,
– budowę węzła integracyjnego tramwajowo-autobusowego przy ul. Nowej Jabłoniowej z uwzględnieniem perspektywicznej rozbudowy sieci tramwajowej w kierunku Al. Havla oraz tak zwanej Nowej Świętokrzyskiej wraz z parkingiem o (>0,5 ha), budynkiem obsługi i stacją prostownikową,
– budowę ul. Nowej Bulońskiej Północnej w klasie ulicy zbiorczej o przekroju jednej jezdni dwupasowej dwukierunkowej o szer. 7,0 m z jednostronnym chodnikiem i dwukierunkową drogą rowerową,
– budowę i przebudowę infrastruktury teletechnicznej, uzbrojenia, urządzeń ochrony środowiska, małej architektury. W ramach zadania wykonujemy nadal prace obejmujące:
-wymiany gruntu
-prace rozbiórkowe
– wykopy
– nasypy
– wykonanie warstw konstrukcyjnych
Przerzuciliśmy łącznie ponad 1mln m3 mas ziemnych. Prowadziliśmy wykopy o głębokości do 12mb, a nasypy sięgające do 10 mb
11/2015- 10/2018
Generalny Wykonawca: BUDIMEX SA
Głównym celem inwestycji budowy drogi ekspresowej S7 było połączenie obwodnicy Gdańska z obwodnicą Elbląga. Łączna długość odcinka ma 39,5 km, a kwota kontraktu wynosiła niecałe 3 miliardy złotych. Budowa drogi została podzielona na dwa etapy: Koszwały-Nowy Dwór Gdański (20,4km), który wygrała czeska firma Metrostav oraz Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo (19,1km), której generalnym wykonawcą była firma Budimex. Od razu po podpisaniu umowy z firmą Budimex w październiku 2015 roku i przekazaniu odcinka budowy Nowy Dwór Gdański – Jazowa (10km) ruszyły pierwsze prace. Jako główny podwykonawca robót ziemnych naszym zadaniem było wykonanie:
– platform roboczych przy obiektach mostowych,
– platform roboczych dla palownic w ciągu trasy zasadniczej,
– wzmocnienia podłoża gruntowego w postaci wymiany gruntu,
– materacy geosyntetycznych i odciążających,
– przeciążenia nadnasypem ,
– nasypów pod trasę zasadniczą oraz drogi lokalne,
– wykonanie i uformowanie głównego węzła „Żuławy Wschód”,
– rowów drogowych,
– makroniwelacji terenu.
Prace związane z inwestycją trwały 3 lata, a odcinek został oddany 31 października 2018 roku. Przez
ten czas wykonaliśmy ok:
– 2 000 000 m3 nasypów
– 1 300 000 m3 wymiany gruntów
– 1 100 000 m3 nasypów przeciążających
– 400 000 m2 platform roboczych
– 300 000 m3 materacy geosyntetycznych
– 60 000 m3 materacy odciążających z keramzytu
10/2016- 08/2019
Generalny Wykonawca: BUDIMEX SA
(dawniej : Budowa obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi krajowej nr 16: Zadanie nr 2: od km ok. 10+000 do końca opracowania w km ok. 24+701 (za węzłem Olsztyn – Wschód)) wraz z połączeniem z istniejącą DK16 w km projektowanym obwodnicy 26+040. Firma Richert wykonywała odcinek długość 5,6 km, od km ok. 15+000 – 20+600. Przedmiotowe przedsięwzięcie obejmowało wybudowanie odcinka obwodnicy o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W ramach kontraktu powstały:
1. Węzł Olsztyn Jaroty który stanowi połączenie obwodnicy z projektowaną drogą wojewódzką nr 598.
2. Natomiast na początku 2017 roku podpisano aneks do umowy obejmujący także budowę Węzła Pieczewo w ciągu drogi S51, (pełna koniczyna) oraz jego połączenie z istniejącą drogą krajową nr 53. Szczegółowy zakres zadania obejmuje budowę 8 łącznic węzła o łącznej długości 2,5 km, odcinka drogi krajowej 53 o długości około 2,3 km od miejsca styku zadań GDDKiA i Miasta Olsztyna do istniejącej drogi krajowej 53.
W ramach inwestycji zrealizowaliśmy następujące zadania:
*Roboty ziemne:
-zdjęcie warstwy humusu -266000 m3
– wykonanie wykopów- 658000 m3
-wykop gruntów nienośnych- 395000m3
-wykonanie nasypów- 520000 m3
-wykonanie nasypu przeciążeniowego lub platformy roboczej- 27000 m3
-wykonanie warstwy GWW,GWN- 146000 m3
– wykonanie warstw materaca G3/G4 z kruszywa łamanego 0/31,5 oraz 0/63, gr. 25 cm- 171000 m3
*Roboty konstrukcyjne:
-w-wa podbudowy z mieszanki niezwiązanej 0/31,5 – 845800 m2
-w-wa technologiczna z mieszanki niezwiązanej 0/22,4 – 533400 m2
-w-wa odsączająca z mieszanki niezwiązanej 0/22,4 – 834840 m2
07/2015- 11/2016
Generalny Wykonawca: STRABAG Sp. z o.o., STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
Odcinek ten to część inwestycji o łącznej długości ok. 20,1 km, która została podzielona na dwa zadania realizacyjne: C1 Ostróda Południe – Rychnowo (8,8 km) udostępniony do ruchu 11 sierpnia 2017 r. i C2 Rychnowo – Olsztynek Zachód (11,2 km Inwestycja polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska.). Łączna długość realizowanych przez nas odcinków to 9,2 km ciągu głównego, 19,1 km dróg serwisowych, 1,7 km łącznic. Wykonaliśmy 23 zbiorniki, 2 ronda, MOP. Roboty rozpoczęliśmy w lipcu 2015 a zakończyliśmy w listopadzie 2016. W ramach kontraktu wykonaliśmy m.in.:
– odhumusowanie 582298 m3
– wymiana gruntu 56605 m3
– wykopy 978122 m3
– nasypy 761591 m3
Większość kontraktu przepracowaliśmy w trybie dwuzmianowym, co pozwoliło nam wyjątkowo szybko zrealizować zadanie.
02/2015- 12/2016
Generalny wykonawca: Polaqua Sp. z o.o./ praca dla Konsorcjum Dragados-Vias-Electren
Celem inwestycji była odbudowa istniejącej linii kolejowej o długości 13kilometrów zaczynająca się od głowicy wyjazdowej stacji Pruszcz Gdański, przechodząca przez stację Olszynka i kończąca na głowicy wjazdowej stacji Gdańsk Port Północny.
Modernizacja odbywała się przy czynnym ruchu pociągów na jednym z dwóch modernizowanych torów. Celem przebudowy była:
1. wymiana nawierzchni: rozbiórka obu torów z segregacją i odwiezieniem urobku na składowisko, wykonanie szczelnego podłoża w rejonie rzeki Raduni, wykonanie subwarstwy z nowej podsypki oraz ułożeniem torów
2. przebudowa podtorza: usunięcie starej podsypki i gruntów podłoża, przebudową podtorza z użyciem nowych materiałów. Roboty przez nas wykonywane:
– zdjęcie warstw humusu 43 000 3
– wykopy wraz z wywozem 142 840 m3
– wykonanie nowej podbudowy z dostawą kruszywa 506 000 m2
– wykonanie nasypów z dostawą materiału 201 000 m3
– wzmocnienie podłoża stabilizacją chemiczną
– wzmocnienie podłoża w postaci wymiany gruntu
– wykonanie szczelnego podtorza wraz z drenażem w obszarze rzeki Raduni
– humusowanie skarp i powierzchni płaskich
01/2014- 06/2015
Budowa części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych, przebudowie układu drogowego i infrastruktury wokół multimodalnego dworca Łódź Fabryczna- budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego nad i pod ul. Węglową
Generalny Wykonawca: NLF Torpol Astaldi s.c.
Bardzo ważny projekt na mapie naszych realizacji. Była to trzecia pod względem wielkości inwestycja dworcowa w Europie w czasie przebudowy. Największy realizowany przez nas kontrakt poza obszarem Polski Północnej. Podkreślić należy, że wykonywaliśmy wykopy podstropowe sięgające nawet 20m poniżej poziomu terenu. Podczas realizacji kontraktu wywieźliśmy z centrum miasta (z placu budowy) blisko milion metrów sześciennych ziemi. Roboty rozpoczęliśmy w styczniu 2014 a zakończyliśmy w czerwcu 2015 roku W ramach kontraktu wykonaliśmy m.in.:
– wykopy podstropowe 924 395 m3
– wykopy otwarte 46 104 m3
– wykopy wąsko przestrzenne 38 600 m3
05/2013- 04/2015
Generalny Wykonawca: BUDIMEX S.A.
Pomorska Kolej Metropolitalna odbudowywana została w miejscu istniejącej na odcinku Wrzeszcz – Kiełpinek w latach 1914–1945 Kolei Kaszubskiej. Budowana długość linii – 19,5 km (18 km dwutorowej linii w kierunku Gdyni + 1,5 km łącznik w kierunku Kościerzyny)
Pomorska Kolej Metropolitalna została uznana czwartym najważniejszym wydarzeniem 25- lecia na Pomorzu w plebiscycie organizowanym przez Gazetę Wyborczą–Trójmiasto. W 2016 Pomorska Kolej Metropolitalna najważniejszą inwestycją 2015 roku, według słuchaczy Radia Gdańsk
Roboty rozpoczęliśmy w maju 2013 a zakończyliśmy w kwietniu 2015 roku
Zakres prac obejmował mi.in.:
– odhumusowanie 104 665 m3
– wykopy 468 930 m3
– wywóz urobku 426 799 m3
– nasypy 302 148 m3
10/2011- 04/2016
Połączenie Portu Lotniczego Gdańsk z Portem Morskim Gdańsk. Trasa Słowackiego. Zadanie IV- Tunel pod Martwą Wisłą
Generalny Wykonawca: Obrascon Huarte Lain S.A. (OHL)
Celem Projektu było udrożnienie istniejącego układu komunikacyjnego miasta i zapewnienie sprawnego, a zarazem funkcjonalnego dojazdu do Portów (Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy i Portu Morskiego Gdańsk) oraz terenów inwestycyjnych. Naszym głównym zadaniem była budowa Tunelu pod Martwą Wisłą oraz Węzła Marynarki Polskiej. Realizowane roboty:
– wykop szybu końcowego maszyny TBM (po stronie Marynarki Polskiej),
– prace ziemne związane z wykonaniem wanny i tunelu w wykopie otwartym (po stronie Marynarki Polskiej)
– roboty ziemne oraz drogowe związane z wykonaniem Węzła Marynarki Polskiej (w tym ronda o średnicy zewnętrznej wynoszącej 130mb) Roboty rozpoczęliśmy w październiku 2011 a zakończyliśmy w kwietniu 2016 roku.
W ramach kontraktu wykonaliśmy m.in.:
– wykopy szerokoprzestrzenne 511149 m3
– drogi techniczne i platformy robocze 30033 m2
– wymiana gruntu 21906 m3
– wykopy podstropowe 132672 m3
05/2011- 02/2013
Generalny Wykonawca: Obrascon Huarte Lain S.A. (OHL)
Budowa trasy została zaplanowana w związku z przygotowaniem Gdańska do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012 i ujęta w przepisach dotyczących przedsięwzięć niezbędnych do odbycia turnieju . Budowa rozpoczęła się w roku 2011. Droga została oddana do użytku w roku 2013. Docelowa długość trasy wynosi 10 km Realizowany przez nas odcinek biegnie ulicą Słowackiego od skrzyżowania z ul. Potokową w dzielnicy Brętowo do ul. Trawki, a następnie jako Aleja Żołnierzy Wyklętych przez Wrzeszcz do Galerii Bałtyckiej, gdzie przecina główną arterię komunikacyjną Trójmiasta w postaci al. Grunwaldzkiej (droga wojewódzka nr 468). Dalsza część trasy, jako tzw. „Nowa Kościuszki” biegnie wiaduktem nad al. Grunwaldzką oraz wiaduktem wzdłuż ul. Kościuszki nad linią kolejową E-65 Warszawa-Gdynia. Następnie, za wiaduktem kolejowym, trasa odbija od ul. Kościuszki w lewo i po śladzie Ul. Hynka biegnie w rejony Galerii Zaspa, gdzie kończy się na skrzyżowaniu z al. Legionów i al. Rzeczypospolitej. Prace realizowaliśmy w okresie od maja 2011 do lutego 2013 roku W ramach zadania wykonywaliśmy prace obejmujące:
– wykopy z wywozem urobku
– nasypy z dostawą materiału
– dostawę kruszywa
– dostawę humusu wraz z wbudowaniem
– prace rozbiórkowe
– prace brukarskie
– wykonanie warstw konstrukcyjnych
01/2011- aktualnie
– Budowa hali magazynowej w Pruszczu Gdańskim- roboty ziemne wraz z infrastrukturą drogową na zlecenie HERMANN KIRCHNER
– Osiedla Sokółka, Patio Róży, Central Park, Altoria Apartamenty w Gdyni- roboty ziemne pod budynki na zlecenie HOSSA SA
– Osiedle Neptun Park w Gdańsku- roboty ziemne i rozbiórkowe na zlecenie POMERANKA Sp. z o.o.
– Budowa hotelu Ibis w Gdańsku- roboty ziemne dla potrzeb badań archeologicznych na zlecenie RD BUD Sp. z o.o.
– Budowa hali sportowej w Gdańsku- roboty ziemne i nawierzchniowe na zlecenie SPÓJNIA Sp. z o.o.
– Osiedle Aura Island w Gdańsku- roboty ziemne na zlecenie MILL-YON Gdańsk Sp. z o.o.
– Hałda fosfogipsów w Gdańsku Wiślince- roboty ziemne na zlecenie GZNF Sp. z o.o. oraz SAUR NEPTUN Gdańsk
– Osiedle Miłe w Gdańsku- roboty ziemne na zlecenie EKOLAN
– Osiedla Lawendowe Wzgórza i Zielony Widok w Gdańsku- roboty ziemne na zlecenie ROBYG
– Osiedle Alfa Park w Gdańsku- roboty ziemne na zlecenie MEGA S.A.
– Osiedle Miłe w Kowalach- roboty ziemne na zlecenie BAUHAUS Sp. z o.o.
– Kompleksowa realizacja robót ziemnych wraz zdemontażem drogi asfaltowej oraz wykonaniem platformy roboczej inwestycji Brabank przy ul. Starej Stoczni i Wałowej w Gdańsku- roboty ziemne na zlecenie INVEST KOMFORT S.A.
– Budowa zbiornika retencyjnego Strzelniczka II- roboty ziemne na zlecenie H-BUD
– Budowa Węzła Integracyjnego Rębiechowo wraz z trasami dojazdowymi
– roboty ziemne na zlecenie MTM S.A.
– Gdańsk- teren Stoczni Północnej S.A.- rozbiórka elementów układu drogowego na zlecenie NAVIMOR INVEST Sp. z o.o.
– Rozbiórka budynków Herbapol w Gdańsku na ul. Toruńskiej na zlecenie MIL-YON Gdańsk Sp. z o.o.
– Rozbiórka pensjonatu Kaper w Gdyni na zlecenie INVEST KOMFORT S.A.
– Rozbiórka obiektów przylegających do KAPONIER w ramach budowy Centum Hevelianum na zlecenie AKCEPT Gdańsk
– Rozbiórka hali i elementów zagospodarowania terenu po byłym Polifarbie w Gdańsku na zlecenie AKCEPT Gdańsk
– Rozbiórka zespołu bunenków w Sopocie przy ul. Wł. Łokietka na zlecenie POLNORD SOPOT II
– Rozbiórka mostów i wiaduktów w Tczewie i Częstochowie na zlecenie POLWAR S.A.
– Rozbiórka hal w Gdańsku na zlecenie OHL Madrid